Wednesday, February 08, 2006

Customer Satisfaction !?!?

Prin "customer satisfaction" - satisfactia clientului, eu inteleg ca o companie sa depuna toate eforturile pentru ca un client, nou sau mai vechi, sa ramana multumit de servciile acesteia.

Consider ca, fundamental acestui scop, il reprezinata capacitatea de comunicare cu clientul.

Exista unelte moderne de comunicare cu clientii: ma refer la website -uri si email.
Dar la ce folos aceste unelte cand sunt nefolosite, neactualizate si ignorate aproape complet!?

Am mai multe exemple, din experienta proprie, de institutii publice, mari operatori de telefonie mobila, companii de asigurari sau bacni comerciale care ignora aproape cu desavarsie aspectul comunicarii. Dar nu uita sa-si faca un titlu de glorie in a mentiona faptul ca satisfactia clientului este foarte importanta si le ghideaza in permanenta activitatea si asa mai departe. Bla bla bla, atat timp un email ramane fara raspuns sau informatia din website este irelevanta sau neactualizata cu anii.

Oare companiile acestea nu realizeaza ca un client astfel tratat, cu proxima ocazie se va reorienta catre concurenta!? Eu asa as face. Este adevarat, inca in Romania, sistemul concurential nu este bine dezvoltat, de aceea isi permit domnii patroni sa uite de "customer satisfaction", dar pe masura ce lucrurile evolueaza, eu unul ma voi orienta catre cei care isi trateaza cu mai mult respect clientii.

Mihai PALADE

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?